fredag, oktober 05, 2007

Ge&Ta?

Jag blir både förvånad & ledsen när jag inser att allt mitt givande till somliga i min kompiskrets stannar just där. Jag får aldrig någonting tillbaka. Nej jag pratar inte om alla, vissa tar nog åt sig mer än dom ska. Men seriöst. Ringer man och frågar om man vill hitta på ngt, jag svarar att jag inte har råd denna månad, så kommer svaret "Nehe aja" Jag säger inte nej för att jag inte vill. utan för att jag måste tänka mig för vad jag sysselsätter mig med denna månad. Jag var borta nästan hela augusti pga min rygg, och fick lön därefter. Då handlade det kanske inte så mycket om att få träffa mig utan mest om att ingen annan hade tid..?
Annars hade väl en fråga varit, "kan vi inte göra ngt annat då? som inte kostar pengar?"

Ställer jag inte upp tillräckligt ? Finns jag inte alltid där ? Öppnar jag inte plånboken tillräckligt ofta ?


Hur bra blir det då jag känner att jag köper en kompisrelation. Det har jag varken ork eller råd med i längden.

Inga kommentarer: