fredag, oktober 19, 2007

Jag blir så trött

Det började i tisdags, då jag skulle hem från min kära mor.
Kommer till centrum och ska plocka upp busskortet ur väskan, i fickan det alltid ligger i. Men inte då inte, såklart
Sms till SL. Fulltpris: 24kr
Igår, skulle jag åka och handla, kommer till tågstationen, nej men då låg busskortet fortfarande i jackan, som jag inte hade på mig.
Sms till SL. Reduceratpris: 24kr
(orkade helt enkelt inte betala fulltpris, så jag gick in i rollen som Ina, inte 20 år fyllda)
Nu kan man ju tänka sig att lilla jag lärt mig av mina misstag, men NEJ, idag skulle jag till jobbet, får åka med pappa till mörby. DÅ kommer jag på att busskortet är kvar i min fina jacka.
Sms till SL. Reduceratpris: 16kr

Om man nu köper ett busskort för knappt 700kr , varför inte se till att ha det med sig ?
tröttsamt! Men nu ligger det i väskan, där det ska ligga, så nu kommer jag kunna träffa Kajsa imorgon utan att behöva smsflörta med SL.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe... "Smsflörta med SL". Det vill man aldrig göra... :D