fredag, oktober 26, 2007

mörker

Just nu svävar jag i ett rejält mörker.
Vrider & vänder på mig men jag ser inget ljus, inte åt något håll.
Jag vet inte hur jag ska orka. Men jag vet att jag vill orka.
Måste få bort tankarna jag har att jag inte kan bara.
Om jag tappar fotfästet & fäller, hoppas och tror jag att folk puttar på mig så jag kommer upp på fötter igen.
Jag behöver det, jag kommer nog bli förbannad många gånger.
Men det kanske är vad jag behöver. Jag vet inte, jag vet bara att jag inte trivs i mörker. Jag behöver ljus.

Jag ska dit. Tro mig. Det kommer ta tid. Men jag ska ta mig ut från mörkret.

1 kommentar:

Anonym sa...

"sök i allt blott själva kärnan
skal är allt som bräcks
finner du den rätta stjärnan
följ den tills den släcks"

även om din låga flämtar, så lovar jag att fylla på din lampa med terpentin!