lördag, november 24, 2007

Christina "Född utan lokalsinne" H

När vi var på sjukhuset & hälsade på pappa igår.
Kom mitt lokalsinne på tal. Min bror påstod att jag inte hittar någonstans.
Jag var självklart tvungen att försvara mig. Sa att jag visst hittar & att han var elak som sa så.

Men idag, får jag krypa till korset.
Skulle ta mig från Djursholm till Karolinska Sjukhuset.
buss - tunnelbana - tunnelbana - buss.
Allt flöt på suveränt. Bytte tunnelbana vid gamla stan.
bara det att, den gick inte åt de hållet jag skulle till. Men jag skulle med linje 19. och den mot hagsätra är också linje 19. så jag tänkte inte längre än vad min näsa sticker ut. satte mig på den och väntade in S:t eriksplan, efter jag passerat globen var det ngt i mig som kändes fel. Men jag åkte vidare 3 stationer till. smart som jag är.
Sen fick jag byta till linje 19 mot HÄSSELBY STRAND 'slå sig själv på pannan' & åka tillbaka ungefär 13-14 stationer. sen var jag rätt.

Jag önskar det var allt, egentligen var det de också.
Men om jag inte ringt min stora storebror och frågat åt vilket håll jag skulle ta bussen, hade jag hamnat på Södersjukhuset. Det hade ju inte varit bra.
När jag väl hittade fram kom jag till en väldigt trött pappa, som ville sova.
Så det blev en snabbis idag bara. Hemresan gick mycket bättre. jag höll mig på bussarna, långt från tunnelbanan!


Jag erkänner Fredrik. Mitt lokalsinne är sämst.
Jag slutar där .

1 kommentar:

Anonym sa...

det måste ligga i släkten det där!!