torsdag, november 22, 2007

Ina nyfiken

Idag hade jag en chaufför som inte insåg att om han är 5 min sen med sin fina röda buss, kommer jag försent till centrum, och missar därför bussen som gör att jag hinner till jobbet i tid.
Hela dagen blir paj av det, jag får stå och vänta extra länge i kylan, blir arg på bussen.
Får ta en annan buss till jobbet, som gör att jag kommer 15 min sent. & halkar efter i min planering.

Hade jag hunnit med första bussen hade inte detta trevliga hänt...
På buss 611, satte sig en kvinna bredvid mig, inte platsen bredvid, utan med gången mellan.
Hon pratade i telefon, jag gillar att tjuvlyssna på andras samtal. Inte för att det ger mig någonting, men det kan vara riktigt roligt. Problemet denna gång, var att hon pratade ryska, jag förstod inte ett ord av vad hon sa, och det verkade vara ett riktigt spännande samtal, hon skrattade, höjde rösten, suckade och skrattade högt igen. Istället för att få ännu en inblick i ett liv jag inte har med att göra, fick jag huvudvärk. Hemskt språk det där. (förlåt)

Inga kommentarer: