tisdag, november 06, 2007

Nu börjar det..


Varje höst/vinter. Kan man hitta flera paket pepparkaksdeg i vår kyl här hemma.
Min Pappa älskar pepparkaksdeg, det skulle aldrig falla honom in att baka pepparkakor av degen.
Han äter den som den är, jo jag gör det jag också. Men det går inte att jämföra med pappa.
Nu ligger det 2 paket i kylen, eller ja, ett & ett halvt.
Detta har pågått så länge jag kan minnas, bara det att för några år sedan,
kom degen inte ut till butikerna förns i slutet av november.
Nu kan man få tag på det i slutet av oktober. Galet

En liten historia om Pepparkaksdeg.
Min älskade storebror skulle ha med sig någonting gott att bjuda på
på klassens "roliga timme". Han valde att ha med det godaste han visste.
Alla andra hade chips, jordnötsringar eller popcorn. Fredrik hade med sig Pepparkaksdeg.
Han var nöjd då han kom hem, då ingen annan hade velat äta. Han hade fått allt själv. Lycka

Jag antar att det ligger i familjen att avguda pepparkaksdeg.
Men jag vet inte, jag äter hellre pepparkakor. Vi får se om jag kan få låna en bit och baka lite av när vi närmar oss Lucia.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha dårar ;D Pepparkaksdeg på roliga timmen...;D vackert!
Föredrar Pepparkakor jag också med Mjölk! Mumma!