måndag, december 03, 2007

Snälla, förklara för mig

Mina bussar jag åker med dagligen, passerar båda två Danderyds Gymnasium.
Det är lika jobbigt varje gång, dels blir det trångt som fan sen hör man inte sina egna tankar då bussen är full.
Det jag inte förstår, är man ball nu för tiden om man väsnas högst och mest?
Idag, kliver ett gäng tjejer på och sätter sig några platser bakom mig.
Dom pratar så högt, så även fast ipoden är på högsta volym kan jag höra vad dom säger,
Rätt vad det är, börjar två av tjejerna att sjunga, "Vi är pojkarna som busar..." då de andra tjejerna fnissar förtjust.
En av tjejerna, vill höras mer än de andra, så samtidigt som hon skrattar/fnissar. Klappar hon händerna. höga klappar, som skulle göra mycket mer nytta på hovet då hammarby hockey spelar, än på min buss.

Detta får mig att koka inombords, men jag är ju svensk. så jag sitter kvar tyst och muttrar för mig själv.

Håller jag på att bli gammal ?

Inga kommentarer: