tisdag, januari 15, 2008

En helt ny värld.

Jag har varit med Marie idag, promenerat och ätit soppa i "gröna stugan".
Sen åkte jag med henne till ett sjukhus för hon skulle få en cortisonspruta i ett ärr, för att det ska bli mindre. Detta var på en plastikkirurg klinik.
Att sitta i det väntrummet den halvtimmen, var bland det märkligaste jag upplevt.
Det satt 3 damer & en tjej i 20års åldern en bit bort och gick genom operationer/läkare/minnen/framtida operationer.
Att höra folk prata om att suga in fett från magen till rumpan, eller stoppa silikon i bröst & rumpa som att det är lika naturligt som att handla, var oerhört komiskt.
jag hade svårt att hålla mig från skratt. Det var som en helt ny värld.

"vem gjorde den operationen på dig?
Hade du jätte stor näsa innan?"

"jag gör det bara för min skull, ingen annan kommer märka någon skillnad!"

"Jag har svårt att ligga på mage efter operationen, det är obehagligt"

En av dom i väntrummet hade även med sig en pärm med bilder på sig själv, lite väl lättklädd. (gissa vem ?)
Som damerna fick titta i. Dom beundrade bilderna högt.


Som sagt. detta var en helt ny värld för lilla mig. Det var en underlig upplevelse.