tisdag, januari 15, 2008

Mattenörd

Jag hade min första matte-lektion igår.
Läraren verkar hur bra som helst, lätt att förstå & rolig.
Så detta kommer nog bli toppen!

I slutet av lektionen frågade han mig hur det kändes,
jag kunde ju inte ljuga och sa att det var lite svårt att komma igång.
Då skrattade han och sa . -Min uppgift blir inte att få dig bäst på matte, utan att få dig att tycka det är kul!
Och det kändes så bra när han sa det, för om jag nu tycker det är kul. Kommer jag ju bli bättre på matte än vad jag någonsin varit innan.

Igår pluggade jag hela kvällen, och jag förstod vad jag räknade.
Tänk, jag har gått och trott i år & dar att jag inte kan förstå matte.
Nu förstår jag precis allt. (av det vi läser just nu)


Dagens svåraste blir att skriva labbrapporter till Kemin.
Jag gillar inte Kemi. Det är svårt. och tråkigt.
men, jag måste ju göra den. så det är bara att bita ihop!

Inga kommentarer: