fredag, januari 25, 2008

Så sant som det var sagt.

Sitter och spanar runt på alla elitserielags sidor för tillfället.
jag måste ha det bästa laget i morgondagens Dreamteam.
En ny cup startas imorgon, och jag tänker inte åka ut i första omgången.
Mitt lag ligger just nu på 193e plats, av 50464st lag. Imponerande va? ;D

När jag kikade in på DIFs sida, så möttes jag dels av en rätt otrevlig nyhet.
Kaptenen av kaptenerna, är avstängd. efter 6 dagar, och 2 matcher, har dom kommit fram till att stänga av honom. jag förstår att det är så det är, men det är konstigt, det borde komma direkt, inte en vecka senare, då det spelats matcher under tiden, där han fått vara med.
Kanske är det för att han är på g nu, och för att vi verkligen behöver fullt lag som jag blir upprörd.
Oh well, Nichlas Falk blir historisk imorgon, och jag hoppas och tror att han gör lite poäng.


Men det som fick mig att skriva detta inlägg överhuvudtaget, var det Mr.1891 skrev.
jag citerar..

"
Någon påpekade (helt riktigt) att Färjestad saknade ett stort antal av sina ledande spelare i Globen, men jag näbbade försynt till svar att situationen var väl den omvända när Djurgården vann med 3-2 i Karlstad. Något svar på den kontringen uppfattade mina smutsiga öron inte."


Det är så här det är att hålla på djurgården, det är aldrig bra att vinna. det är alltid motståndarna som saknar spelare, haft en jobbig resa, sparkat en tränare, you name it.
Det kvittar om det är fotboll eller hockey, låter lika överallt. oavsett.
Finns alltid förklaringar till att motståndarna förlorat mot DIF. mycket underligt.

Men som vi brukar säga.

DIF MOT RUBBET


Inga kommentarer: