torsdag, januari 24, 2008

Vilka män!

Rockbjörnen delades ut ikväll.
Lars Winnerbäck, min favorit sen många många år tillbaka. Vann 2 björnar. Årets manliga artist & Årets låt. (om du lämnade mig nu)

Det var inte första gången i år han blev årets manliga artist, han tog hem det priset på p3 guld-galan också.
Låten med Miss-Li vann även en grammis. Jag är inte förvånad, fler med mig älskar denne karl.

Han är otrolig. Han syns nästan inte alls, ändå är han så älskad och omtyckt. Då gör man bra musik!




Kvällens man #2 är för mig Ronnie Pettersson.
Det har gått nästan 3 säsonger sen han gjorde mål sist. Men ikväll satt den.
En riktig fladderpuck. men den satt! Det är det viktiga.

Jag var hemma hos mamma ikväll och följde matchen via text-tv (katastrof, jag vet. men ibland måste familjen gå före)
Pappa ringde efter Ronnie P's mål.

han lät rätt chockad,

-1-0 till dif

toppen, vem gjorde det?
-du kommer aldrig tro mig..
Va? vadå, vem?

-Ronnie P...
haha! va?! är det sant! oh herregud. stod han i vägen?
-nej, han tog med sig pucken upp till blå och sköt, han var nog lika chockad själv att den gick in..

I samma veva kom ett medd från Mr.N
"Nu blommar asfalten, Ronnie P har gjort mål!"

haha som ni säkert förstår, så var det ingen av oss som
trodde att Djurgårdens #6 skulle slå till ikväll.
men han gjorde det, och det gav oss 2p!
LOVE YOU RONNIE ! ;D

(är medveten om att dom inte möter ssk på bilden, men han verkar inte vilja fastna på kort så ofta den gamle räven)

1 kommentar:

Anonym sa...

Får nog ta RP som kapten i dt på Lördag. Han kommer göra hattrick,ketchupeffekten. ;)