tisdag, mars 25, 2008

lite juniorbasket.


I lördags var jag i Södertälje hela dagen, där pågick en turnering, som är ett Inofficiellt nordiskt ungdomsmästerskap i basket..
Bara inbjudna lag får delta och ett av lagen var min kompis Maries killar.

dom är födda 1994 och vann Stockholms-serien i fjol.
Eftersom det är handplockade lag som får vara med i Scania cup hade Indians satt upp som mål att vinna minst en match under helgen. Det gick bättre än så.. Av 16 lag i p94 gruppen slutade Djursholm 7a.

Då ska ni veta att de andra lagen, 'storlagen' kom till turneringen med 'all star-lag' eftersom dom har fler lag i klubben i samma åldersklass, och kan handplocka de bästa spelarna till ett lag.


Att jag var där, kanske kan tyckas konstigt. Kliva upp 06.30 på påskafton för att åka med grannarna (vars son spelar i laget) till södertälje för att vara där en hel dag.
Men jag har följt dessa grabbar ett tag nu, och dom är så söta så jag måste följa dom.

Jag är så stolt över Marie också, då man ser andra coacher är dom oftast över 35, män och minst 3st på bänken.
Marie, snart 21, står själv vid sidan av planen och coachar sina grabbar.
Om jag säger så här. Män gillar inte att förlora, särskilt inte då det är en snygg, ung tjej, dom förlorar mot.
Alltid lika kul att se, innan matcherna är dom kaxiga gubbarna, efter så är dom as sura och inte alls sugna på att tacka för matchen.

Inga kommentarer: