måndag, mars 10, 2008

Så här kommer det bli.

dom gör det i tidningarna,
dom gör det i bloggarna,
dom gör det på tv.

så nu ska jag också...

..tippa Slutspelet.

Kvartsfinalerna

HV71 vs Skellefteå
Linköping vs Djurgården
Modo vs Timrå
Färjestad vs Frölunda

HV71

kommer vinna relativt enkelt.
Skellefteå ska inte ha mycket att säga till om i denna serie.
Får vara glada om dom vinner en match.

Linköping
Hoppas jag såklart får slita hårdare än ovan nämnda match.
för mig är denna match den som är mest oviss.
så säger jag inte bara för att jag är djurgårdare.
Det är 2 lag som spelat jämt hela säsongen.
och jag tror att det kommer bli ännu jämnare i kvartsfinalen.
Nyckelmatchen blir den som spelas på hovet imorgon kväll.
För Djurgårdens del är det viktigt att vinna hemma.
jag tror och hoppas att DIF går vidare.

Modo
Möter som sagt Timrå.
Denna matchserie kan även den sluta hur som helst.
Men jag tror på Challes gäng. dom har ett starkt lag som säkert kan ge Modo en match.
å andra sidan kan firma Salomonsson/Wernblom skjuta modo vidare lätt.
åh jag kan inte bestämma mig. men jag säger Timrå.
Timrå it is.


Färjestad
Kommer bli tufft nere i scandinavium , men jag tror ändå att Frölunda är för klena.
Det säger jag för att jag tror att hela karlstad kommer göra allt för att få FBK till ännu en final. Laget såg segt ut nu slutet av grundserien, men dom spottar upp sig och tar sig till Semi.


Semifinalerna.

Skulle vara riktigt kul att få möta FBK i en semi, som den djurgårdare man är.
Djurgården har varit rätt bra mot dom denna säsongen, och skulle säkert ta ner dom på jorden i en semi.

Sen skulle alltså den andra semin vara mellan HV71 och Timrå.
och där vinner HV, relativt enkelt.
Kom ihåg att tabellen inte ljuger, dom är bäst i år.


FINAL

Det är kanske inte så konstigt att jag tror på mitt kära Djurgården till final.
men jag tänker såhär.
Detta är första slutspelet på länge. vi har missat det 2år nu.
Många av gubbarna som varit med och bommat en slutspelplats är med i laget än idag.
det är detta dom spelar för. detta dom längtat efter.
Med Daniel Larsson i mål. Riddarn som 2a keeper, Thomas Johansson, Timmy Pettersson, Ronnie P och Ossi framför honom. kommer vara svårt att få in många puckar bakom dom.
Krydda med lite Jimmie Ölvestad, Fredrik Bremberg, Nicklas Danielsson, Niklas Anger, Patric Hörnqvist mfl.. och du har en spets framåt som gnager sönder backarna och målisar i motståndarlagen.
jag tror stenhårt på Djurgården. såklart.
samtidigt som jag är medveten om att de andra 7 lagen är riktigt jävla bra dom också.


Men jag tror på HV71 - Djurgården i SM-final.

Kungligt !



Inga kommentarer: