fredag, november 21, 2008

14 miljoners mannen..

Allsvenska matcher/mål i DIF: 53/11
Matcher/mål totalt i DIF: 92/26

jag pratar såklart om Quirino.

2006 kom han till dif, han skulle frälsa oss med sin teknik och sina kvalitéer.
jag vet inte om jag är jätte nöjd och imponerad.
nu ska han säljas, till Japan. för 2,5 miljoner (summan enligt aftonbladet)

alla som känner mig vet att jag inte är ett matte geni. men här kan tillochmed jag se att man har spelat 'slänga pengarna i sjön' med en herrans massa miljoner.
det är inte lätt att sia om såklart, men herregud. 14 miljoner är ingen spelare som inte redan är en stjärna värd.

nu glömmer vi detta . och ser framåt.


en annan sak om ett annat dif.

Kristofer Ottosson spelade sin 501a match igår, han spelade sin 500e match i tisdags, men det uppmärksammades först igår då han spelade i tröja nummer 500.
såg en intervju med Otto nyss.
Han fick 500 rosor från en supporter. det är rätt ballt, men även ganska sjukt..
bäst med hela intervjun är att han inte hade bilen med sig idag och skulle ta tunnelbanan.
med 500 rosor. haha!

Inga kommentarer: