måndag, november 17, 2008

fotbollsgalan.

tänkte ge mig på ett litet försök att gissa vilka som vinner ikväll.
dom i
rött är dom jag tror vinner, dom i blått är dom jag helst vill ska vinna.
när jag tycker som jag tror det blir. får det bli lila färg.
Jag tänker inte ge mig in på att gissa damernas nomineringar, det jag sett av den ligan i år är dom minuterna dom fått på sportnytt. Så jag kan inte säga att jag har vidare koll..

Årets målvakt

Herrar: John Alvbåge, Örebro, Kim Christensen, IFK Göteborg, Andreas Isaksson, PSV Eindhoven, Johan Wiland, Elfsborg.

Årets back
Herrar: Mattias Bjärsmyr, IFK Göteborg, Teddy Lucic, Elfsborg, Daniel Majstorovic, AEK Aten, Olof Mellberg, Juventus.

Årets mittfältare

Herrar: Daniel Andersson, Malmö FF, Viktor Elm, Kalmar FF, Sebastian Larsson, Birmingham, Anders Svensson, Elfsborg.

Årets forward

Herrar: Marcus Berg, Groningen, Zlatan Ibrahimovic, Inter, Patrik Ingelsten, Kalmar FF, Henrik Larsson, Helsingborg.


Årets nykomling
Joel Ekstrand, Helsingborg, Rasmus Jönsson, Helsingborg, Sebastian Rajalakso, Djurgården, Robin Söder, IFK Göteborg.


Årets tränare
Herrar:
Nanne Bergstrand, Kalmar FF
, Magnus Haglund, Elfsborg, Erik Hamrén, Ålborg/Rosenborg, Jan Jönsson, Stabaek.


jag kommer väl ha alla fel.
men det kan jag leva med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror du har rätt på de flesta ;D Back som är svår att gissa,alla är lika dåliga ;) Att du inte tagit din favorit på mittfältet ;)

Anonym sa...

Snyggt tippat :D 5 av 6...dom måste lottat Årets back...mellberg :o