lördag, januari 03, 2009

musik från förr.

Tittade på 'Dom kallar oss artister' på svt härom kvällen, med Orup.
först var jag lite tveksam, vad har Orup gjort för mig, egentligen?
men när jag kommer på mig själv nynna med i låt efter låt inser jag, ganska så mycket.

Pratade med Anna om hur man fick tag på musik som liten igår kväll, när vi satt med bekväma spotify..

Det är inte många år sedan man sprang till sin kassett bandspelare för att trycka på 'record' knappen då det kom en bra låt på radion, fick man med halva låten var man nöjd, många gånger fick man bara med sista refrängen..
Om man inte spelade in nonstop, men då kom ju reklamen med. Den var jobbig redan då.
Tekniken har onekligen gått framåt, men jag ser tillbaka på den där tiden med kassettbanden med värme.
Om vi rensar övervåningen någon gång, ska jag hålla utkik efter gamla band..


Nu sitter jag och lyssnar på en skiva med Glenmark,
Eriksson och Strömstedt.
Den skivan kommer jag ihåg att någon åkte och köpte då jag Frida och Linda hade disko i lågstadiet.
Då var det nog en av de coolaste skivor man kunde äga. Tyckte jag.

Inga kommentarer: