söndag, maj 31, 2009

bronsmedaljör.

Igårkväll var det party nere vid Skanstull. Sommaren skulle firas in vid båtklubben och förutsättningarna var ju minst sagt goda med tanke på vädret.
Lite synd att jag inte hade kameran med mig, för idag har jag inga bilder att visa.
får se om moster lägger upp sen så jag kan sno några från hennes blogg senare..

Under kvällen pågick 2 turneringar. Boule och Kubb.
I tvåmannalag tävlade vi och allt var hysteriskt men enormt roligt.
Jag och min kusin Jessi var ett lag, vi var, trodde vi, oslagbara.
Om jag inte blivit lurad i kubb hade vi vunnit den, det är jag säker på.

Men istället åkte vi ut i första matchen. bittert.

Men vi gick vidare i boule turneringen och där var jag i mitt esse.
Jag spelade så vackert, så dom andra hade inte en chans.
När inte jag var bra, klev Jessi fram och visade var skåpet skulle stå..
Det var några som fick sig en knäpp på näsan. men det kunde dom gott ha. så de så.
Det som var till vår nackdel var mörkret. i semin förlorade vi eftersom det blev så mörkt så vi inte såg någonting,
sen att vi vann bronsmatchen då det var ännu mörkare hör inte hit. Man kan inte erkänna sig besegrad.

Det går inte att med ord förklara hur roligt vi hade, men jag ser fram emot nästa år. Då ska jag och Jessi vinna, både kubb och boule. Eller hur kära kusin ?

Stort tack för en fantastisk kväll !


Bronsmedaljen..

Inga kommentarer: