tisdag, maj 26, 2009

Handikappad.

FAN vad man (jag) är beroende av min mobil.
imorse slutade min lille fungera, hittade inte nät och utan nät kan man inte ringa..
ringde Telenor för att kolla om problemet låg hos dom. Han gav mig rådet att testa en annan mobil för att kolla om det var simkortet det var fel på.
Testade i min kollegas. Jag kunde ringa. Alltså måste problemet vara telefonen.
Ringde runt olika affärer, försäkringsbolag för att få tag på mitt försäkringsnummer.
Efter att ha suttit i telefonkö 30 minuter (hejdå rasten) fick jag tag på allt..

Efter jobbet körde min mamma mig till täby och jag lämnade in mobilen hos expert.
Fick en lånetelefon och åkte hem.
Testar kortet i pappas gamla telefon, ingen kontakt.
Testar kortet i lånetelefonen, ingen kontakt.

Inser att problemet förmodligen inte alls är mobilen, utan simkortet. JEJ!
går in till farmor och farfar för att låna telefonen ,då hem telefonen inte heller funkar.
ringer tillbaka till Expert. ber dom att inte skicka mobilen till verkstaden imorgon. (hon trodde det skulle ta 2-4veckor)
Försöker få tag på Telenor igen för att dom ska kunna skicka ett nytt simkort.
Då har dom 'tekniska problem' och kan inte ta emot mitt samtal.

Så nu sitter jag här. utan kontakt med omvärlden.
Får gå tillbaka till farmor och farfar och ringa telenor igen.

Om jag inte svarat på sms eller samtal idag kanske ni förstår varför nu..


(detta måste vara mitt längsta inlägg på väldigt länge, och eftersom jag skrivit det då jag varit lagom upprörd är det säkert saker som inte går att förstå. men det struntar jag i.)

Inga kommentarer: