söndag, juli 19, 2009

en dag på sjön och lite irritation.

Detta blir ett tråkigt inlägg då jag inte kan lägga in bilder på denna dator.
inga usb-portar fungerar så jag kan inte lägga över bilderna, vilket är tråkigt då jag tog massor igår.

Dagen började med att vi blev förbannade på SL.
vi skulle mot Norrtälje, Kajsa skulle hoppa på bussen i stan och den skulle sen plocka upp mig vid Danderyds sjukhus. Problemet var att den bussen Kajsa hoppade på, inte svängde in vid sjukhuset.
så där stod jag, och ca 40st andra och undrade var bussen tagit vägen.
45 minuter efter den bussen passerat mig kom jag på en buss, som inte var en extrabuss. (hur kan man inte sätta in extra bussar en solig lördag till norrtälje?)
Den bussen var knökfull och jag fick en fantastisk ståplats i solen. trångt och varmt var det. fy fabian!

Väl i norrtälje, skulle vi byta buss för att ta oss till Blidö.
Men eftersom jag inte kom med första bussen missade vi dagens sista buss till blidö.
efter en hel del pusslande kom vi överens med mamma och Lotta att dom skulle åka till ljusterö och plocka oss där. Då fick jag och Kajsa sätta oss på en buss dit, som tog ungefär 1h.
Men då satt vi längst bak i bussen och kunde bre ut oss ordentligt!

Vi kom tillslut på båten och det var ljuvligt att puttra fram över vattnet.
det blev några timmar på sjön och jag lyckades bränna mig lite på näsan och bröstet.

Kanske lägger Kajsa ut bilder senare idag och då snor jag från henne, annars får vi vänta tills jag sitter vid en dator med usb-port som fungerar..


LÅNGT inlägg för att vara mig, men så blir det när SL inte kan sköta sitt jobb...

nu ska jag snart åka till lilla mormor.
efter det blir det tennis,golf och djurgårdens match mot elfsborg. BRA söndag.

Inga kommentarer: