tisdag, oktober 27, 2009

vad glad man blir....

läser hos Aftonbladet..

Handläggningstiden hos några av a-kassorna är flera månader lång. Arbetslösa elektriker, småföretagare och medlemmar i Alfakassan är de som får vänta längst av alla på sina pengar.


I augusti i år hade endast hälften av ärendena hos Alfa-kassan, för de som har inkomstrelaterad ersättning, behandlats efter 20 veckor. Det är en ökning med 13 veckor på ett år, enligt Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen (IAF). Efter 22 veckor hade 75 procent av ärendena behandlats.

- Det betyder att 50 procent av de som söker ersättning ur Alfakassan får vänta mer än 20 veckor, konstaterar Kristian Persson.


jag har uppenbarligen inte ens väntat halva tiden.
jag tror det gått 9 eller 10 veckor nu.

vad gör man?

5 kommentarer:

lhoof sa...

Man ringer och är dryga på dem så att de kanske tar dina papper först!! =)
Tack för i lördags, jag tar gärna emot några bilder på mailen jag med så kan jag skicka till tidningarna i Borås och Alfta. Tog du nån bild på Tuva i kyrkan?

Kram

Christina sa...

jag som är så dålig på dom samtalen, men jag får göra det :D

Jag tror det är bäst om vi ses här eller hos er med min dator så du kan titta på många bilder.. fler att välja på då :) bara hojta till när du har tid!

Kram

barfota sa...

Jag skickade in mina papper i mitten av april och har inte fått pengar än. Hoppet är det sista som överger människan?

Christina sa...

Men fy! så illa får det inte vara.. det är helt sjukt att man ska behöva vänta. går lixom inte att låna mer snart.

barfota sa...

De har lovat att jag ska få mina pengar på torsdag. Det skulle säkert ha underlättat om jag inte hade fyllt i mina kassakort fel hela tiden oxå :P