fredag, september 17, 2010

några timmar på akuten.

Detta inlägg kan nog bli lite långt.

Jag blev sjuk igår förmiddag, väldigt sjuk.
fick många konstiga symptom på en gång och mådde riktigt dåligt.
Men trots det jobbade jag vidare.
När jag kom hem tog jag tempen och den var väldigt hög.
kände samtidigt smärtor i bröstet och den smärtan blev bara värre.
Efter att ha varit i kontakt med vårdguiden 2 gånger sa dom åt mig att åka in.
att ha ont när man andas är inte normalt och måste kollas upp.

Kom in till ds vid 20 och där togs en massa prover direkt.
efter en jäkla massa timmar och antal provsvar senare skickades jag hem.
dom hade inte hittat någonting men bad mig komma tillbaka idag om det inte var bättre.
dom ville kolla min mage idag om den inte blivit bättre.

så imorse när jag vaknat och fortfarande mådde illa och kände mig orolig åkte jag tillbaka.
ännu fler prover togs och jag fick även göra en magnet-röntgen (obehagligt!)
Men dom hittade absolut ingenting.
Magen såg bra ut och den enda förklaringen dom kan ge mig är att jag har ett virus i kroppen som jävlas med mig.
är fortfarande seg och febrig men smärtan i bröst/mage börjar ge med sig.

hoppas vara frisk inom de närmsta dagarna.
för att vara sjuk är INTE roligt.


(stackarslillaina)


Inga kommentarer: