fredag, februari 04, 2011

på bättringsvägen.

Herregud så sjuk jag blev. 

(känsliga läsare varnas)

Pang sa det så låg jag och kräktes och frossade i feber.

allt började på jobbet.
mådde som en kratta men gick dit ändå.
det kunde ju gå över.
det gjorde det inte. 
när jag la upp rotmos och köttkorv till barnen gick det inte längre.
det var bara att åka hem. 
med buss och tåg. 
inte helt lätt att försöka låta bli att göra det man helst av allt skulle vilja göra.
Sedan dess har jag legat inlindad i mitt täcke i soffan och tyckt brutalt synd om mig själv.
som jag tydligen alltid gör när jag är sjuk. 


Idag mår jag mycket bättre men känner mig fortfarande överkörd. 
jävla baciller att hoppa på mig. 

men till natten har det gått 48h. 
snart friskförklarad med andra ord. 

Trevlig fredag kompisar!


Inga kommentarer: