söndag, maj 29, 2011

sveriges bästa blogg



Hade jag inte varit totalt insatt själv hade jag velat vara lika oförstående och dryg som Fredrik Backmans fru. 
bloggen är ett guldkorn och bör läsas. varje dag. 




Övrigt | Publicerad 29 maj 2011 09.10

Fotboll för en fru. En bloggserie tills döden skiljer oss åt.

(Champions League-final. Min fru stiger in i rummet precis när Barcelona gör 2-1)
Min fru: Oj! Nu gjorde de mål!
(Tystnad)
Min fru: Det där är Barcelona va?
(Tystnad)
Min fru: Vad glada de ser ut!
(Tystnad)
Min fru: Men du hejar väl på de där andra? Gör du inte det? De där Manchester?
(Tystnad)
Min fru: Eller, förlåt. Du ”hejar” inte, jag vet. Det är ”bara barn som hejar”, jag vet jag vet.(Övertydliga luftcitationstecken med fingrarna) Men du ”håller på” Manchester va?
(Tystnad)
Min fru: Jag fattar inte. Jag tyckte att du sa att de skulle ”köra över Barcelona”?
(Tystnad)
Min fru: Det där längst upp till vänster…betyder inte det att Barcelona leder med 2-1?
(Tystnad)
Min fru: Jag fattar inte. Jag förstod det som att vi tvunget skulle titta på det här eftersom du var bombsäker på att de där Manchester skulle vinna.
(Tystnad)
Min fru: Är det meningen att Manchester typ aldrig ska ha bollen?
(Tystnad)
Min fru: Är du sur?
(Tystnad)
Min fru: Alltså. Jag fattar faktiskt inte varför det var så himla viktigt att titta på det här om det ändå bara gör dig arg!
(Lång tystnad)
Min fru: Oj! Nu gjorde Barcelona mål igen va?

Inga kommentarer: