onsdag, oktober 26, 2011

ett ärligt inlägg.

Igår fick jag äntligen ett datum. Jag ska opereras. 
Ska genomgå en gastric bypass och det känns både märkligt och förväntansfullt att skriva det.

Jag har kämpat med min vikt så länge jag kan minnas.
jag vet att jag KAN gå ner i vikt. Jag går ner i vikt när jag ger mig fan på det.
men jag har svårt att hålla det. Nästan alla kilon jag gick ner förra gången jag gick ner har jag gått upp igen.
Det är inte toppen för självkänslan. 
Tackvare bästa moster kom jag i kontakt med St. Görans sjukhus. 
första kontakten togs i slutet av augusti, den 14 november opereras jag. 

Det kommer bli en jävla omställning, och det är inte bara att lägga sig på operationsbordet och tro att allt kommer gå av sig självt. Jag kommer få kämpa. 
Men jag är förberedd. Jag längtar. 
Jag blev 25 år i somras. Men jag har fastnat i ett liv jag inte trivs i. 
jag är fånge i min kropp. Men nu ska jag få hjälp. 

Jag vet inte hur mycket jag kommer skriva om operationen här.
Men det kommer bli svårt att undvika helt. 





Stod och vek kläder i tvättstugan idag, majoriteten av dessa plagg kan jag inte använda idag. 
om några månader kommer dom vara för stora. 
Det är mycket kläder. Som jag längtar efter att komma i. 
nästan inga plagg är svarta. 
bara en sån sak.



JAHA, det var det. 
Nu vet ni vad som väntar mig. 
fråga om ni vill fråga, stötta om ni vill stötta.
detta är MIN kamp. Men allt stöd uppskattas.

hej hej! 

3 kommentarer:

Louise sa...

Åh fina du!
Det kommer bli toppen!!!!!!
Jag känner 2 tjejer som har gått igenom det & mår så mycket bättre idag!

Heja heja heja dig!
All stöttning från min sida!

KRAM!

Anonym sa...

Moster här :)
Det kommer bli toppen, men som du säger ingen genväg, men det fixar du, Du vet var jag finns.
KRAM

Anonym sa...

Lilla bästa dotter!
Du är modig och stark som kommit så här långt. Massor med lycka till!! Vi finns här, för dig (och Kongo :-)

KRAM
Mamma&Lotta