tisdag, november 27, 2007

Det är dags att höja rösten.

Efter flytten till råsunda 2004 bad jag en bön för mig själv att slippa se mitt favoritlag, spela sina hemmamatcher på råsunda i framtiden. (derbyn inte inräknade)
Vad läser jag nu ikväll, att en flytt dit åter kan bli aktuell.
Varför ska detta ske?
2004 hade vi ett enormt publikras, just för att vi inte var "hemma". Få ville gå dit. Jag var där. men jag njöt inte , inte som jag gör på Stadion. Det sitter i väggarna på Stadion.
Stadion är vår borg, Stadion är vårat hem.


Jag läser på dif.se att det från och med 2008 ska finnas markvärme och möjlighet till plantäckning på alla allsvenska arenor. Det finns inte på stadion. Kan detta inte lösas så är råsunda enda utvägen?

Nu måste vi måste hålla ihop. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
hos järnkaminerna kan vi få information om vad vi ska göra för att rädda oss ur denna situation.
en för alla, alla för en!

När ska mobbingen av Djurgårdens IF sluta, Stockholms stad ?

'Vi är från Stockholm, från Stockholms Stadion...'


Inga kommentarer: