torsdag, november 01, 2007

Olivtårta.

Idag bjöds det på "killtårta" på dagis.
En avdelning hade pratat om tårtor de senaste veckorna och idag skulle två utvalda få baka sina egna, med vad dom ville på toppen.
En tjej och en kille.
Tjejen valde sylt och karamellströssel. mycket färg.
Killen, tog lite annorluna beslut, han ville inte göra en tjejig tårta, utan han ville ha en mer killig tårta, på den valde han att ha Äppelbitar & Oliver. Svarta Oliver
Såg killigt ut, smakade bra vet jag dock inte om den gjorde. Jag vågade nämnligen inte smaka, skyllde på att jag inte gillar oliver, pojken tittade på mig som att jag kom från en annan planet. Jag gissar att han tänkte att jag var en konstig människa som inte gillar oliver. Men jag smakade lite på "flicktårtan", som det gick åt mest av förövrigt. Det var en god tårta iaf! (med sylt och strössel kan det iofs inte gå fel)

Log stort då jag hörde denna lilla 4åring stå och berätta om vad han tyckte var allra godast och ha det på en tårta. Gräddtårta med oliver på. Succé! tyckte han.


Inga kommentarer: