lördag, mars 01, 2008

Kändismöte

Detta inträffade för många år sedan, men är ett möte jag minns än idag.
Dom som tittar på golf på tv vet vem Göran Zachrisson är.
Han är en man med många roliga utlägg om ditten och datten då han sitter och kommenterar golf.
Underhållande. många gånger.
En gång. pratade han om vackra promenadställen.
Det var ngt i Nice, det var ngt i Barcelona osv, helt plötsligt säger karln. "men att gå runt ekebysjön, det är det inte mycket som slår"
För er som inte bor i närheten är Ekebysjön en liten sjö som ligger ett stenkast från mitt hus.
jag och pappa blev lagom förvånade.

MEN!
Det jag skulle prata om var ju mötet.
Jag satt uppe på apoteket och väntade på Marie som stod för att handla,
då glider denna herre in, med en bok dubbelt så tjock som lagboken.
Tittar på mig, tittar på boken, och slänger ur sig "Ja, man vet aldrig hur länge man blir sittandes här"
Jag blir varm än idag då jag tänker på detta.
Det är säkert roligast då man vet vem han är, och vad han pratar om. men för mig är detta stort. riktigt stort!














Kan slänga in lite citat denne man slängt ur sig också.. Detta har han sagt då han suttit för att kommentera golf.

  • Där går han med den där glassen han velat ha hela dagen. Nej, det var en macka!
  • Flaggan är placerad väldigt nära hålet!
  • Greenen ser så liten ut härifrån så man undrar hur de fått fast den vid marken.
  • Greenerna är så snabba att bollen inte stannar förrän den slutar rulla...
  • Han svingar som en sockerbit i en telefonkiosk.
  • Ni ser hur fint bollen rullar. Den är som en råtta utan ben.
  • Rocca med sina fina händer, som han fått av sin pappa...
  • Sanningen är den att jag kan lika mycket om golf som en fågel om en fisk.
  • Här står höjdarna och pratar utanför klubbhuset. Men... Är det inte en såsfläck på slipsen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha Göran är för härlig :D

Christina sa...

DU är för härlig gubben!