söndag, mars 02, 2008

Vasaloppet

Ligger här i min säng, under ett varmt täcke.
Jag har precis ätit frukost.
på min tv pratar Jakob Hård om vem som åker snabbast av tjejerna i Vasaloppet.
jag trivs här. under täcket.
för 9-10 år sen, låg jag inte hemma i min säng/soffa och åt frukost till vasaloppet,
nej, då satt jag antingen i en bil eller så stod jag ute i snön för att hålla utkik efter min bror.
Det året. Var enligt statistiken ett av de värsta vasaloppen vädermässigt.
Det var snöblandat regn och jag kan lägga fram det såhär. det var VIDRIGT.
Men där var jag, jag hade inget val. Jag mamma & pappa var där för att heja på min käre bror, som åkte vasaloppet som en del i hans projektarbete i gymnasiet.
Eftersom vädret gjorde det svårt i spåren och det var blött och äckligt, flyttades den så kallade "Cutten" fram...
Fredriks lopp tog väl närmare 12 timmar.
start till mål.
från 7 på morgonen. till 7 på kvällen. ungefär
avundsjuka ?

jag kan med handen på hjärtat säga att detta är bland det tråkigaste jag varit med om.
vi åkte till varje 'station' för att ta emot honom, men eftersom det går fortare med bil än skidor. blev det rätt mycket vänta.



Om någon av mina nära & kära får för sig att åka vasaloppet i framtiden, stöttar jag er jätte gärna. från mitt vardagsrum, med Jakob Hårds stämma i rummet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Läste ett par inlägg ner här,och angående Tomas Ros förslag till förändringar i Elitserien....Det slog dig aldrig att han kanske var ironisk...?

Christina sa...

med tanke på att han antytt om allt det där i tidigare inlägg, har jag svårt att tro det.
men hey, jag kan ha fel.

Anonym sa...

Klart han inte var ironisk