torsdag, september 18, 2008

Om Håkan får välja

Det är lite häftigt att läsa om vad stora scouter från landet där borta har att säga om unga spelare i ES.
i årets hockeybilaga från Aftonbladet säger Håkan Andersson [länk] så här om Djurgårdens Dick Axelsson,

-Dick är en mega talang. Det finns inte någon jag skulle byta bort honom mot, i
hela europa.
Jag fick frågan om jag skulle byta honom mot Patrik Berglund. Aldrig i livet, sa jag.

Många ser Berglund som en framtida
storstjärna, men jag har hört att han är lite nervös av sig.
Dick är precis motsatsen.


Detta säger en kille som scoutade spelare som Henrik Zetterberg, Pavel Datsyuk, Tomas Holmström med flera..
han vet vad han pratar om.
Denna säsong är Dick kvar i sverige och djurgården som lån från Detroit.
passa på att se honom, bara ett tips...

Ikväll får vi försöka klara oss utan #14 dock.
men vi kommer ha ett superlag på isen ikväll trots det, även om Figren fortfarande är skadad.
denna säsong kommer bli underbar. HÄRLIGA DJURGÅR'N

Inga kommentarer: