torsdag, maj 15, 2008

skilda världar på jobbet

Var tillbaka på jobbet idag efter 3 dagars förkylning.
Några av ungarna hade nog saknat mig lite. Men inte alla inte.

2 av dagens händelser .

Hamnar i en situation med en av ungarna som sprang runt då han sydde på en delfin.
jag sa åt honom att han skulle sitta still om han skulle sy. Då blev han rasande.

-Jag önskar att du aldrig kommit hit! Jag saknar S (gamla fröken)
när allt sedan lugnat ner sig var jag trots allt ganska bra.


G var ledsen och skrek och grät, jag kramade på honom och det blev lite bättre.
när jag skulle resa mig upp fastnade mitt halsband i G's öra.
Det gjorde såklart jätte ont , och ängeln som hänger i kedjan skulle dö.

-Jag ska döda den! säger han och tar tag i den.
-MEN! det får du ju inte göra , det är ju jag ju.. säger jag och tar bort hans lilla hand.
-NEJ! Den ska dö! och förresten är du finare än den där. säger han samtidigt som han lägger huvudet på sne.



1 kommentar:

Anna sa...

klart du är finare än ängeln gumman, mer färggrann och sådant myspys :p